Tuesday, June 16, 2009

Job Job..


Erry semasa pembikinan Laila Sari @Astro coming soon

Bosan tul training.. naik muntah dengan training. Malas sebenarnya nak pi. Training system HR baru ni mmg pakai kat big big company(even aku dah keje kat company nie yang sememangnya besar dan nak masuk 6 years dan almost 10,000 staff) tapi rasa mcm dah tua nak belajar bende software. Rasa tak mencabar. Apa yang perlu buat aku buat kan? No choice. This 2 days i have to spent time listening from A-Z from expert (expert ker?) how to drive(gagaga) in HR system.

Aiseh muka blur, kepala otak melayang. 2-3 kali aku keluar isap rokok. Dalam hati pebende korang citer nie.. baik aku kuar cari job yang boleh buat duit kan? tup tup serena from RTM call ade job .. yahoo meloncat lah aku. terus keluar dari training room dengan muka buat derrkk dan rasa tak bersalah langsung..Show kat Lipis on 27th dan seterusnya muncul dalam SPM (selamat pagi malaysia) on the next day. Makan minum hotel ditanggung. Orang kuala lipis (orang kampung Dato CT tu) nantikan kami di cna yer heheheh

Terus aku call erry dan inform.. si erry pulak buat buat buat blur sebab tengah buat rakaman ewah ewah dengan TV9. Awal awal pagi aku dah sms say sorry tak dapat ikut live interview dengan MHI TV3. Si Erry plak dok kutuk "ye.. lupa ada handphone TV".. Aiseh kantoi plak aku beli phone tv dan ader radio senang sikit kat mana mana leh tgok TV kalau bosan.

Selepas 20 minit aku "spelek" aku masuk balik training room..Uwaaa ngantuknya.. tengok trainer bersungguh sungguh menerangkan cara cara handle system dengan jayanya sampai tak sedar air liur dia mcm hujan. Nasib aku dok row tengah kalau tak mau lencun....

Sedang melayan sms dengan aidil, corey blue@(Kak Maria) sms " teringin nak tengok kak pah nya dinner kat Dewan Felda" bagi la diskaun." Alamak maaf la corey blue.. konsert tu bukan I yang nyanyi yer. So tak leh la bagi diskaun2. Macam baju padini kat Sogo plak berdiskaun2 yer. Kalau i nyanyi i bagi free je masuk Dewan tu. Terus Corey Blue@Kak maria membalas Sms yang berbunyi : "Nak pi dengan sapa nth, Kak Maria je minat kak pah. orang lain minat rihanna, mariah carey dan orang lain tu mcm tak sanggup nak keluarkan RM200 walaupun gaji berkepuk".. hahahahah kelakar la kak mariah nie.. lucu as always. Anyway thnks kat kak maria sebab booked tiket ngn I. Tikey tu dah ade ngn i, just nak claim another RM100 yer.. hehehe.

Lepas je kak maria habis sms, orang TV3 pulak call untuk amik erry untuk program raya "Just for laugh" siaran semasa hari raya. Alamak sekali lagi terpaksa keluar dari training room. Job masuk lagi. Alhamdulillah rezeki masuk mencurah2 hari nie. As usual satu haram apa tentang training pun tak masuk kepala aku~ lantak la malas nak fikir....

2 comments:

Kak M said...

Wah ligatnya buat 2 kerja dalam satu masa... mesti duit banyak nie... nanti boleh la beli rumah sendiri na... albakri court gitu...

Kalau show Kak Pah, Aishah, Hetty Koes Endang memang I sanggup keluarkan duit sebab minat... tapi orang lain x sanggup keluarkan duit pulak... x kan la Kak Maria nak tengok konsert sorang2 kan... huhuhu

Axis Junior said...

hahahaha lucu lucu pecah perut i !!