Saturday, December 5, 2009

Holiday Penang!



Aku terkejut bila lama tak update blog masih ada yang masuk lam blog nie setiap hari dan terus membaca. Kepada anda kat luar sana thnks sebab rajin masuk dalam blog aku nie.Walau pun dua tiga menjak nie aku tersangat sibuk dengan treatment P.Ramlee-Projek Dokumentari dan Asia Televison Forum Singapore.

Oklah before aku huraikan apa yang berlaku semasa kebusy-an aku, nak ucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Haji walaupun dan terlewat. Plan asalnya tak balik kampung tapi bila abg E (abg kandung) aku sms bagitahu mak aku kat kampung tak berapa sihat aku pun decide balik kampung menjenguk mak. Kakak aku kat Balik Pulau pulak sekarang apa apa hal selalu Email (maklumlah dah celik IT kak bedah sekarang)bagitau mak rindu kat aku so aku pun baliklah. Kecian plak kat mak kat kampung tu. Aku pun dah janji nak belikan dia handphone Nokia baru sebab handphone yang lama dah rosak. So sambil menyelam minum air la katakan.

Kaza (Housemate) aku plak nak ikut aku balik kampung sebab dia tak balik Terengganu sebab Terengganu banjir. Ok lah aku bawa kaza balik kampung dan ajak Kaza round round Penang. Aku akan jadi Tour guide. Kalau korang nak tahu aku asal P.Buntar tapi ianya sempadan dengan Kedah(Bandar Bharu) dan sempadan Penang(Nibong Tebal). Tapi aku lebih familiar dengan Penang sebab dulu semasa cuti Sekolah aku selalu duduk rumah kakak aku di Pondok Upeh Balik Pulau. Aku juga pernah bekerja dengan BCB (Bumiputra Commerce (Skg CIMB) Bayan Baru sebelah KFC belakang Sunshine Square. Orang Penang tau la tempat nie. Aku jugak pernah kerja dengan Vistana Hotel Bukit Jambul dulu sekejap. Huhuhu..

Penang banyak berubah sekarang so ader beberapa tempat yang aku plan jalan2. Antara lawatan yang aku plan dan korang boleh try ialah menaiki Feri, Menaiki Bukit Bendera,melawat Road Walk kat Stadium Pulau Pinang dan mandi manda di batu Feringgi. Anyway kalau p penang jangan lupa pekena Nasik Kandaq. Masukkkkkkkk... memang besh (makanan kegemaran aku ni. Sebelum tu jom tengok gambar2 kat penang

Road Walk-Stadium Pulau Pinang (6.00 pagi-2.00 ptg-Sabtu & Ahad sahaja yer Puan Puan)

Road Walk Near Stadium-Barang Lama terdapat disini Antaranya Telephone lama, Pemain Filem lama~

Barang Logam antik~Macam macam ade Kalau anda pengumpul barang logam sesuai datang ke sini

Poskad Lama yang dijual oleh Mat Salleh mana entah-Lepas je amik gambar Poskad nie Mat Salleh tu minta aku RM2.00 sebab amik gambar. Nak tahu apa aku buat lepas dia sound nak duit? Aku terus sound dia-This is my country I can snap any photo here & this is free country & I dont see any notice for the photo chargers. Terus Mat Salleh tu diam.

Jangan terkejut yer.. Ini adalah Sijil Kematian yang dijual di Road Walk Penang dengan harga RM45.00. Kenapa dia jual sijil nie? Soalan tu aku sendiri tak boleh jawab.

Syiling Di zaman Penjajah-usianya sama dengan Mother Queen Elizabeth

Syiling Zaman Yap Ah Loy-Berapa harganya aku pun tak tau sebab tak berminat nak beli minat nak snap je untuk tontonan anda semua

Ade jugak jual tikus putih, ikan laga. Aku cari kucing kot kot ade dijual tapi takde sebab kat sini tak leh jual binatang yang uuuk uukk yang busuk. faham? tak faham sudah.

Dalam jalan2 terjumpa baby comel nie.. Wah nak jual jugak ker? tanya aku kat Apek yang jaga tapak mainan nie. Kalau u mau jual I nak beli!!

Aku tergelak tengok getah washing machine ni dijual kat sini. Macam macam la depa nie. Semua nak jual.

Luar Road Walk penang

Selepas aku g Road Walk aku g Pantai dekat ngn area Balik pulau lupa nama pantai nie tapi sangat cantik tapi tak ramai yang tahu. Kalau tak silap Pantai Pasir Panjang.

Pantai nie landai dan sesuai untuk berkelah. Pantai nie pun aku g sebab dulu aku pernah berkelah ngn anak buah aku kat sini.

Kaza sedang berehat nak mandi tak leh sebab Panas kul 12 tghari

Nice view

Kalau korang naik kereta ke Ayer Itam korang akan lalu jalan baru ke Balik Pulau. Boleh singgah tempat nie untuk view yang best

view lagi

Ini plak aku sempat ke Bukit Bendera~Masa kat sini ada minah salleh tanya aku kenapa ada bukit bendera?Jawapanya ada kat bawah nie

Jawapan~

Waktu Operasi Keretapi Bukit Bendera~Berhati2 kat sini ada Ulat jual tiket semasa public holiday dari harga asal RM4 ke RM10.00.Kerajaan Negeri patut pantau masalah nie. Sebab kalau hari public holiday even anda sampai kul 11.00 pagi tiket naik kul 3.00 ptg dah habis dijual so ulat2 nie akan mengaut keuntungan. Aku dan kaza terkena so amik gambar kat bawah je sebab hangin satu bdn tiket yg ada adalah kul 2.00 ptg sedangkan kitaorang sampai kul 10 pagi.

Kalau nak tahu time gambar diatas adalah kul 10.00 pagi tapi yang beratur tiket untuk 2.00 ptg!!! Ramai plak tu berjela2~tak kuasa nak beratur kami blah tanpa gambar di puncak. Menuju puncak hangin satu bdn.


Sakit Hati punya pasal pekena Nasi Kandaq kat Balik Pulau!! heheh aku biasa la nasik separuh konon2 dah gemuk!

malam sempat gak p Pesta Pulau Pinang BESHHHHHHHHHHH!!

Kereta langgaq~

Nak naik beli token nooo

Show mlm tu Dek Na AF, Rina adik Rini AF, Airil dan Izwan Pilus! Sorry tak sempat nak snap gambar lain2 sebab aku penat sgt~

Rumah Ju-On

Naik naik menatang ni tapi gayat-Suasana kat sini memang happening sebab dengar org menjerit

bende ni berpusing2 takut tengok. Takut skru tercabut. tiang kemana orang kemana kan.. heheh

Aku lepak kat hotel nie murah dan selesa betul betul kat padang kota lama

Kemas dan selesa

Kepada korang kalau ade masa g la melawat Penang sure tak nyesal nye

No comments: