Saturday, April 25, 2009

Flea Market@Setiawangsa Kuala Lumpur (May 2009)



Minggu nie aku ditugaskan untuk mencari peniaga untuk Flea Market. Alamak mana nak cari nie. Mula nya tugasan ini sepatutnya promotion department yang buat. Aku jaga Admin je bukan promotion tetapi tugas nie aku terpaksa jalankan jugak sebab diberi kepercayaan.

Susah sebenarnya nak bagi orang percaya yang kita nie dari company dan tawarkan tempat meniaga dengan harga yang cukup murah. Harga ialah RM 10.00. Percaya tak? Satu hari bukak tapak perniagaan dengan meja dan kerusi disediakan dengan kadar bayaran RM 10.00.

Tugas pertama ialah dengan pergi ke down town seorang diri. Dengan berbekal kan name card company, aku pergi seorang diri tepat pada pukul 11.30 malam. Nak ajak budak rumah temankan mereka tak nak sebab dah biasa pergi pavilion dan mid valley so bila ajak pergi down town mana diorang nak kan?

Actually downtown nie terletak kat cheras bersebelahan dengan kawasan permaisuri. Malam tu tak banyak kedai yang bukak sebab aku pergi pun hari selasa. Kedai pertama yang aku berminat ialah kedai cenderamata dari Serawak. Kedai nie pemilik nya tak ada puas aku explain ttg tujuan aku ke ctu tapi tekebil kebil je pembantu kedai tu tengok muka aku. Habisnya aku hanya bagi name card dan suruh boss dia call aku.

Banyak jugak barangan yang cantik yang aku nak ajak join untuk flea market nie tapi kena pilih sebab tak semua barangan dibenarkan dijual di kawasan aku nie. Tempat kedua yang aku pergi ialah kedai handphone accesories. Actually sekarang ialah zaman IT dan banyak handphone yang canggih2 ada kat pasaran jadi aku telah memilih kedai accesories nie yang aku kira banyak menyediakan accesories untuk handphone termasuk charger, casing, blue tooth set dan lain lain.

Aku juga tertarik dengan satu kedai yang menjual botol air minuman yang berwarna warni nie sebab harga nya yang murah dan ianya sangat menarik perhatian. Aku rasa produk dia nie boleh jual dan susah nak dapat botol2 jenis nie kat pasaran.Tapi malangnya tauke cina tu cakap dia tak de staf nak jaga. Siap suruh aku yang meniaga amik stok dari dia. Tah apa apa tah..

Selain itu aku juga berminat dengan beberapa jualan iaitu sandal, baju batik wanita, navy merchandise dan beberapa lagi. So nak tengok beberapa gambar menarik? saksikan...


Car Remote Control



Nite Ware Collection

Sarawak Craft Collection


Phone Accesories


Glass Art



Perfume Bar

Sandal

Batik trousers

Pelikat Boxer dan trousers

Jika ada sesiapa yang ingin berniaga untuk hari Sabtu dan Ahad di flea market tempat aku boleh lah emailkan detail perniagaan anda di tekanbutang@yahoo.com dan tinggalkan no telefon anda dan aku akan call untuk beri penerangan okay.

9 comments:

fadhli bin syahrial said...

salam..

bro,nk tny nih.aku tgh mencari tapak fleamarket.cane nk berurusan?

fadhli bin syahrial said...
This comment has been removed by the author.
Puteri_Balqis said...

salam

saya berminta nak berniaga..please col saya balik...0173486494

ladymeow said...

salam,
ada info tak utk bazar ramadhan 2010. maybe your company ada buat. just try my luck call me 012 398 6240

Nanizeli said...

sy pun tgh cr flkea market kat yg murah2.. blh call/sms sy, 012-2401157 tq yer...

Unknown said...

i nak buka booth kat area u bole x?
my bisnes is Eumora..

pls call me at 0197993149-ika
i want to know more bout the payment per day, day and time...
tq

cityville malay said...

berminat nak sewa booth,
macamana?
jual komik lama (usa) barangan kereta
0172358301-fauzi

Anonymous said...

ada tapak kosong lagi x minggu nie??

please info saya

siti ani said...

salam
saya berminat nk sewa tapak di flea market... saya jual handbag kebanyakannya handmade...
boleh tolong berikan detailsnya. email: ainis33@gmail.com
hp: 0133316429