Friday, April 23, 2010

Wajah Wajah HRH Pengiran Isteri Azrinaz Mazhar Hakim



Dah lama tak tengok wajah Yang Teramat Mulia (HRH) Pengiran Isteri Azrinaz Mazhar Hakim (terima kasih pembaca yang bernama Rezz yang memberi pembetulan.. awalnya aku tulis Pengiran Bini.. TQ) selepas beliau berkahwin dengan DYMM Sultan Hassanal Bolkiah. Mesti ramai yang sudah tahu yang Keluarga baginda menerima kelahiran puteri yang baru.

Selain sibuk dengan aktiviti mencemar duli dengan berbagai lawatan di dalam dan luar negara tak banyak cerita atau gambar yang dapat kita tengok kat surat khabar kan?Putera pertama baginda telah telah diberi nama Yang Teramat Mulia Paduka Seri Duli Pengiran Muda 'Abdul Wakeel ibni Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan Haji Hassanal Bolkiah Muizzaddin Waddaulah. Tapi terlupa plak nama Puteri Baginda yang kedua. Gambar kat bawah nie semasa Putera Pertama dilahirkan oleh YTM Pengiran isteri Azrinaz

21 Das Tembakan Meriam semasa kelahiran Putera Sulung

Majlis Cukur Jambul

Kerabat dan tetamu

Bacan Doa

Tetamu yang hadir

Cukur Jambul.. lena Putera tido~

Tengok Putera pertama dan Puteri dah besar pun.. Comelnya~

Bersalaman dengan Sultan Kelantan

Permaisuri bergambar kenangan

HRH Pengiran dan Keluarga Sultan Bersama Tun Jeanne

Membuat lawatan

Bersama Tetamu

Bersama Keluarga Diraja

Kerabat Brunei Darul Salam

Mengikuti lawatan Tuanku~

Bersama Permaisuri Brunei

Keluarga Diraja


Gambar2 dipetik dari:
http://www.bruneiresources.com/

2 comments:

Rezz said...

Salam.. Gelaran yang tepat bagi isteri sultan Brunei (yang bukan permaisuri) adalah Duli Yang Teramat Mulia (DYTM) Pengiran Isteri Azrinaz Mazhar, bukan Pengiran Bini. Pengiran Bini adalah gelaran bagi isteri Pengiran Bendahara, adik sultan Brunei.

Axis Junior said...

Terima kasih kepada yang bagi pembetulan.. Thnks