Monday, December 29, 2008

2008~Kenangan



Banyak pekara yang pahit manis yang berlaku dalam hidup aku sepanjang tahun 2008. Semuanya aku jadikan pengalaman dalam menjadikan diri semakin matang dalam menempuh kehidupan seterusnya. kalau nak cakap pengalaman pahit memang banyak. Terlampau banyak sampai kekadang aku termenung sendirian memikirkan nasib sendiri.

Tetapi bak kata pepatah "life goes on", walau banyak mana pun peristiwa yang berlaku, aku akan kenang selamanya. Mungkin bagi sesetengah orang mereka mudah melupakan apa yang berlaku dalam hidup. Hari ini bersama dengan orang ini esok dengan orang lain. Terlampau banyak peritiwa menyedihkan berlaku dalam hidup aku. Terlampau banyak jugak hati aku terhiris dengan orang yang aku sayangi. Memang betulah kata orang "Kadang kala orang yang paling kita sayang lah paling sukar kita fahami".

Aku faham itulah nama nya kehidupan. Berat mcm mana pun hidup ini, sukar macam mana pun perasaan kita kena hadapi nya dengan tabah. Perjalanan kita sebenarnya di muka bumi ini adalah singkat. Entah esok atau lusa mungkin atau tidak berada dimuka bumi tuhan ini.

Bagi aku tidak ada apa yang perlu dikesalkan dalam hidup. Aku akan cuba untuk menjalani hari hari dengan seadanya. Semoga 2009 memberikan aku sinar

No comments: